Irina Bogdanovich - dyrygent i kierownik artystyczny
Irina Bogdanovich
dyrygent i kierownik artystyczny
Urodzona w Sankt Petersburgu, ukończyła z wyróżnieniem prestiżowe wydziały muzyczne w Moskwie (dyrygentura chóralna) oraz w Jekaterynburgu (fortepian).
Od 1999 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 wygrała konkurs na stanowisko dyrygenta Chóru Akademickiego UW.
Od tego czasu poprowadziła zespół na 19 konkursach chóralnych w Polsce i za granicą, zdobywając m.in.: pięć nagród Grand Prix, cztery I miejsca, jedno II miejsce, cztery III miejsca, nagrodę za najlepsze wykonanie utworu zagranicznego, nagrodę za najlepsze wykonanie utworu XX‑wiecznego, trzy nagrody indywidualne dla dyrygenta, nagrodę Fryderyka za udział w nagraniu płyty Baird, Łukaszewski, Błażewicz, Borkowski.
Obok rozbudowanego repertuaru a cappella prowadzi też dzieła orkiestrowe.
Z najważniejszych wykonań warto wymienić: Requiem Verdiego, Mszę h-moll Bacha, Missa Cellensis, Mszę Nelsońską i Stworzenie świata Haydna, Stabat Mater Szymanowskiego, Poulenca i Dvořáka, Aleksandra Newskiego Prokofiewa.
Występuje również jako pianistka, a także podejmuje się działań naukowo-edukacyjnych. Od 2007 roku prowadzi koncerty dla dzieci podczas festiwali: Ogrody Muzyczne, Szalone Dni Muzyki La Folle Journée oraz Smykofonia.
Komponuje muzykę do filmów. Świteź w reżyserii Kamila Polaka i Przedtem, potem w reżyserii Edyty Sewruk na międzynarodowych festiwalach zdobyły łącznie ponad 25 nagród.
Od 2006 roku jest członkiem Akademii Fonograficznej.
Kadra
Joanna Dacko - instruktor
Joanna Dacko
instruktor
Absolwentka dyrygentury chóralnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów Emisji Głosu w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Od 2007 roku związana jest z Chórem Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego, w którym od 2010 roku pracuje jako instruktor głosowy. Dyrygentka Chóru Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2010 roku była II dyrygentem Chóru Akademickiego Szkoły Głównej Handlowej. Współpracowała z Chórem Domu Kultury Śródmieście, Chórem Allegrezza del Canto oraz Chórem Wydziału Fizyki. Uczestniczka kursów wokalnych u prof. J. Niziołka.
Teresa Gręziak - instruktor
Teresa Gręziak
instruktor
Uwielbia burze mózgów i kreowanie nowych projektów artystycznych. Jej przygoda ze światem muzyki chóralnej trwa już blisko 25 lat – od pierwszych sukcesów w chórze szkolnym do dziś wzięła udział w realizacji setek przedsięwzięć artystycznych, przede wszystkim jako wykonawca, z czasem częściowo jako ich inicjatorka i organizatorka. Dziś może pochwalić się wszechstronnym wykształceniem i doświadczeniem w obszarze kultury: jest dyrygentką chóralną (dyplom z wynikiem celującym - 2011, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, klasa prof. Bogdana Goli) i historyczką sztuki (Uniwersytet Warszawski – 2014), studiowała też muzykę kościelną i muzykę dawną (UMFC). Intensywne lata studiów artystycznych zaowocowały licznymi, prestiżowymi stypendiami, których została laureatką, m.in. dwukrotnie Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, stypendia programu Socrates-Erasmus (Perugia, Rzym), stypendium Fondazione Ugo e Olga Levi, Dongsan Research Foundation, stypendium Wydziału „Artes Liberales” UW. Obecnie studiuje w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UW (nauki o sztuce). W latach 2016-2018 wykładała na UMFC historię sztuki, a od 2019 roku związana jest jako wykładowczyni z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydziałem Grafiki). Przez 5 lat pracowała dla Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego (2010-2015), w którym jako dyrygentka przeprowadziła m.in. sezon artystyczny w ramach obchodów Jubileuszu 50-lecia istnienia zespołu pt. „Sztuk puk – otwórz się na sztukę” – projektu integrującego publiczność z dysfunkcją wzroku i tą widzącą. Jest inicjatorką projektu katolicko-feministycznego pt. „Kobiety Kościoła” (2014). Zrealizowała dla Monastycznych Wspólnot Jerozolimskich projekt na rok życia konsekrowanego pt. „W świetle Taboru” (2015). Miała ważny udział w powstaniu Zespołu wokalnego EMotivo (2016), z którym zrealizowała m.in. projekt „Piosenki absolutnie prześliczne” (2019). W 2020 roku otrzymała Nagrodę Indywidualną Rektora Uniwersytetu Warszawskiego. Z Chórem Akademickim UW związana jest od lipca 2016 roku. Przez trzy kadencje pełniła funkcję członka Zarządu Chóru (2017-2020). Jej pasją jest fotografowanie życia ChAUW w ramach przygotowań do występów, nagrań i wyjazdów.
Więcej informacji na stronie teresagreziak.pl
Wojciech Pławner - instruktor
Wojciech Pławner
instruktor
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 6 lat. Był uczniem prof. Zenona Płoszaja w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi oraz prof. Mirosława Ławrynowicza w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Zenona Brzewskiego w Warszawie. Ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej. Grę na skrzypcach studiował również na Universität Mozarteum w Salzburgu w klasie prof. Igora Ozima i na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. Gerharda Schulza – skrzypka legendarnego Alban Berg Quartett.
Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych, w tym: XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, w którym zajął VI miejsce; konkursu Stefanie Holl-Violinwettbewerb w Wiedniu, w którym zajął miejsce I; Międzynarodowego Konkursu dla Młodych Skrzypków im. Louisa Spohra w Weimarze (II miejsce); Ogólnopolskich Przesłuchań uczniów klas skrzypiec i altówki Szkół Muzycznych drugiego stopnia w Elblągu (I miejsce); Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie (II miejsce); Ogólnopolskich Przesłuchań uczniów klas skrzypiec Szkół Muzycznych pierwszego stopnia w Olsztynie (I miejsce i Rydwan Apollina).
Brał udział w licznych krajowych i zagranicznych kursach muzycznych m.in. w Żaganiu, Łańcucie, Gdańsku, Lehrte, Überlingen, Weimarze, Wiedniu, Lichtenbergu, Feistritz i Prussia Cove. Uczył się tam pod kierunkiem profesorów: Zenona Płoszaja, Hermanna Krebbersa, Sherbana Lupu, Wolfganga Marschnera, Igora Ozima, Christiane Hutcap, Mariny Jaszwili, Krzysztofa Węgrzyna, Mirosława Ławrynowicza, Gerharda Schulza, Barbary Górzyńskiej i Wandy Wiłkomirskiej.
Jako solista występował z takimi orkiestrami, jak Sinfonia Varsovia, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus, czy Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Koncertował w wielu miastach Polski, jak również w Niemczech, Holandii, Austrii, Chorwacji, na Malcie i w Japonii.
Jako muzyk orkiestrowy współpracował m.in. z takimi zespołami jak Mozarteumorchester Salzburg, Tonkünstler Orchestra, Wiener Klang Orchestra, Austrian Festival Symphony Orchestra i Sinfonietta Baden.
Jako solista skrzypek ma w dorobku dwie płyty: z II Koncertem skrzypcowym d-moll op. 22 Henryka Wieniawskiego, nagraną wspólnie z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej (DUX), oraz krążek z utworami Henryka Wieniawskiego (Polmusic), nagrany wspólnie z bratem Piotrem.
Był wielokrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendystą Funduszu na Rzecz Dzieci i Młodzieży oraz laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury Młoda Polska.
W 2018 roku ukończył dyrygenturę symfoniczno-operową w klasie prof. Marka Pijarowskiego oraz dyrygenturę chóralną w klasie prof. Bogdana Goli na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie – obie specjalności z wynikiem celującym, a równocześnie – Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Swoje umiejętności doskonalił na kursach dyrygenckich pod kierunkiem Jacka Kaspszyka, Rafała Jacka Delekty, Jonathana Bretta i Macieja Żółtowskiego. Otrzymał wyróżnienia na I Ogólnopolskim Konkursie Studentów Dyrygentury im. A. Kopycińskiego we Wrocławiu oraz na VI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku.
Jako dyrygent występował m. in. z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Łodzi, z orkiestrami symfonicznymi filharmonii w Katowicach, Kielcach, Łodzi, Zielonej Górze oraz z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną.
W latach 2015-2017 prowadził działalność pedagogiczną jako dyrygent orkiestry szkolnej oraz nauczyciel gry na skrzypcach w Zespole Szkół Muzycznych im. L. Różyckiego w Kielcach, a od 2017 prowadzi orkiestrę symfoniczną w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. W 2018 roku objął stanowisko asystenta w klasie dyrygentury chóralnej prof. Bogdana Goli na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
W 2019 roku ukończył Podyplomowe Studia Menedżer Muzyki.
W sezonie artystycznym 2019/2020 pełnił funkcję dyrygenta-rezydenta w Toruńskiej Orkiestrze Symfonicznej w ramach programu „Dyrygent – rezydent” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
GŁÓWNE OSIĄGNIĘCIA: VI miejsce na XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, wyróżnienie na I Ogólnopolskim Konkursie Studentów Dyrygentury im. A. Kopycińskiego we Wrocławiu, wyróżnienie na VI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku.

Daniela Bereza - emisja głosu
Daniela Bereza
emisja głosu
Przez 12 lat kształciła się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie w klasie fortepianu. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa – specjalność: wokalistyka . W 2019 roku ukończyła również dyrygenturę chóralną w klasie prof. Bogdana Goli na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Od momentu podjęcia studiów angażowała się w wiele projektów chóralnych. Brała czynny udział w zjazdach Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego w edycjach 2014 – 2019, gdzie śpiewała w sekcji altów. Wielokrotnie występowała z takimi zespołami jak: Chór Narodowego Forum Muzyki, Warszawski Chór Kameralny czy Cappella Corale Varsaviana.
Uczestniczyła w wielu wydarzeniach i festiwalach muzyki klasycznej jak i rozrywkowej. Wraz z zespołem Vistula Ballada zajęła II miejsce podczas XII Festiwalu Folkowego Polskiego Radia Nowa Tradycja. Reprezentowała także Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina podczas serii koncertów pt. Muzyka Filmowa Krzesimira Dębskiego w Daegu (Korea Płd.). Na stałe współpracuje jako wokalistka z zespołem Chopin University Big Band, z którym miała okazję wystąpić m.in. podczas Festiwalu Lata z Radiem.
Poza aktywnością na scenie muzycznej zajmuje się również działalnością pedagogiczną, dzieląc się swoim doświadczeniem i wiedzą. Jako korepetytor wokalny współpracowała z Chórem Epifania czy Chórem Akademickim Wojskowej Akademii Technicznej. Prowadziła konsultacje wokalne z Chórem Kobiet do spektaklu Hymn do miłości w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Piosenka Nie odchodź ode mnie w jej wykonaniu została użyta w serialu Stulecie Winnych wyprodukowanym przez Telewizję Polską.
Z Chórem Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego współpracuje od kwietnia 2018 roku.
Krzysztof Łazicki - emisja głosu
Krzysztof Łazicki
emisja głosu
Krzysztof Łazicki – bas-baryton, artysta Polskiej Opery Królewskiej. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na kierunkach: Muzyka Kościelna (dyplom z wyróżnieniem), oraz śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr. hab. Roberta Gierlacha (dyplom z wyróżnieniem). Ukończył również Zarządzanie Lotnictwem w Akademii Obrony Narodowej. Laureat nagrody specjalnej na międzynarodowym konkursie wokalnym „Złote Głosy”, oraz II nagrody na konkursie organowym im. Mariana Sawy. W czasie studiów zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej (scena kameralna) jako Książę Gremin w studenckim spektaklu Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego. Jako solista występował m. in. na scenach TWON, Warszawskiej Opery Kameralnej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Polskiej Opery Królewskiej (Teatr Stanisławowski) oraz w Zamku Królewskim. Występował na Festiwalach Polskiej Opery Królewskiej, Festiwalu Barokowym POK czy Festiwalu im. A. Didura. Wykonywał partie Leporella i Masetta w Don Giovannim, oraz Figara i Bartola w Le nozze di Figaro W. A. Mozarta, Pinellino w Gianni Schicchi G. Pucciniego, Konsul w L’incoronazione di Poppea, oraz Pastore basso w L’Orfeo C. Monteverdiego, He w prologu Dido and Aeneas H. Purcell’a, Jana w Nędzy Uszczęśliwionej M. Kamieńskiego. Artysta wykonuje również repertuar oratoryjno-kantatowy. Do ważniejszych pozycji z tego repertuaru należą: partia basowa w Pasji wg św. Mateusza J. S. Bacha BWV 244, Jezus w Pasji wg św. Jana J. S. Bacha BWV 245, Stabat Mater J. Haydna, Requiem oraz Msza Koronacyjna W. A. Mozarta, Litanie Ostrobramskie St. Moniuszki.
Współpracował z dyrygentami: Ł. Borowiczem, K. Dębskim, K. Garstką, Z. Gracą, R. Janiakiem, T. Karolakiem, L. Krych, G. Nowakiem, J. Rogalą, D. Runtz, R. Silva oraz reżyserami: R. Cieślą, T. Cyz, N. Kozłowską, J. Kilianem, R. Perytem, I. Stokalską, K. Zanussim.
Uczestniczył w masterclass prowadzonych przez: profesorów A. Di Giantomasso, M. Habela, P. Pelucchi, S. Sanfilippo.
Wystąpił jako organista w filmie Eter Krzysztofa Zanussiego. W latach 2012-2017 pełnił funkcję organisty Kościoła Seminaryjnego w Warszawie. W latach 2013-19 był dyrygentem Reprezentacyjnego Chóru Chorągwi Stołecznej Związku Harcerstwa Polskiego. Od roku akademickiego 2020/21 wykłada w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.