ChAUW
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego
dyrygent - Irina Bogdanovich
To jeden z najstarszych zespołów akademickich w Polsce. Od 1921 roku skupia studentów i absolwentów Uniwersytetu oraz innych warszawskich uczelni wyższych.
Wykonywany repertuar obejmuje szeroki wachlarz muzyki a cappella różnych epok, od renesansu po utwory współczesne klasyczne, folklorystyczne oraz rozrywkowe, jak również wielkie formy wokalno-instrumentalne. W swoim dorobku Chór ma takie dzieła jak Requiem Verdiego oraz Mozarta, Carmina Burana Orffa, IX Symfonia Beethovena, oratorium Juda Machabeusz Haendla oraz Mszę h-moll Bacha. Chór organizuje również własne projekty artystyczne, m.in. Festiwal Wiosna Chórów na UW i Całonocne Czuwanie S. Rachmaninowa.
Zespół wielokrotnie odnosił sukcesy na krajowych i międzynarodowych konkursach. W ostatnich latach zdobył m.in.: Grand Prix i Rubinową Lutnię Turnieju Chórów Legnica Cantat (2011), nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Niszu (Serbia, 2012), Brązowy Medal w kategorii muzyka klasyczna – chóry mieszane podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Busan (Korea Południowa, 2014), Grand Prix Mazowieckiego Festiwalu Chórów Vivat Academia (2015) oraz Złote Dyplomy Warszawskiego Festiwalu Pieśni Adwentowych i Bożonarodzeniowych (2015), VII Ogólnopolskiego Konkursu Ars Liturgica (2016).
W 2006 r. zespół został laureatem nagrody Fryderyka jako wykonawca Dies Irae M. Borkowskiego (płyta Baird, Łukaszewski, Błażewicz, Borkowski wyd. Musica Sacra 2006).
Chór wziął udział w ceremonii otwarcia EURO 2012 na Stadionie Narodowym w Warszawie oraz nagrał hymny państw biorących udział w turnieju, które odtwarzano przed wszystkimi meczami zawodów, również w edycji 2016. Wystąpił także podczas gali rozdania nagród Teraz Polska Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego z wiązanką przebojów zespołu Budka Suflera.
Zespół często koncertuje za granicą, w ostatnich latach odwiedził takie kraje jak, Słowacja, Hiszpania, Węgry, Czarnogóra, Francja, Portugalia, Litwa, Łotwa, Estonia, Niemcy, Chorwacja, Serbia, Grecja, Korea Południowa oraz Włochy.
Kadra instruktorska: Joanna Dacko, Dariusz Maćkowiak, Marcin Szuppe
Emisja głosu: Maja Sadłowska
Program występu 30 maja:
- Paweł Łukaszewski (*1968) - Beatus vir, Sanctus Antonius (2003)
- Marian Sawa (1937–2005) - Veni Sancte Spiritus (1993)
- Paul Mealor (*1975) – Ubi caritas (2011)
- Lars Jansson (*1951) (oprac. Gunnar Eriksson) - To The Mothers In Brasil (1991)
Chór występuje również podczas Koncertu Galowego 2 czerwca
LXXV LO
Chór LXXV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego w Warszawie
dyrygent - Liliana Bach
Chór przy LXXV Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego w Warszawie powstał na początku istnienia liceum. Dyrygentami chóru były Pani Krystyna Betley oraz Pani Izabela Tomaszewska. Obecnie chór prowadzi Pani Liliana Bach. Repertuar chóru obejmuje utwory bardzo zróżnicowane stylistycznie ze względu na miejsca i charakter uroczystości.
Chór jest laureatem licznych czołowych nagród i wyróżnień. Koncertuje w Polsce i poza granicami. Współpracuje z różnymi środowiskami pozaszkolnymi, poprzez uczestniczenie w życiu miasta i regionu. Bierze udział w projektach artystycznych organizowanych przez władze miasta, instytucje i placówki kulturalno – oświatowe, m.in.: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Kuratorium Oświaty, Urząd Miasta, Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, Starostwo Powiatu Warszawskiego, Stołeczne Centrum Edukacji, Stowarzyszenie Animatorów Kultury, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Fundacja Centrum Twórczości Narodowej, Fundacja Centrum Pedagogiki Serca, Stowarzyszenie Akademia Wilanowska, Stowarzyszenie Przyjaciół Zalesia Górnego, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, Klub Wojsk Lądowych, Towarzystwo Warszawskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Towarzystwo Śpiewacze na Saskiej Kępie, Centrum Zdrowia Dziecka, Duszpasterstwa, Teatry, Parafie i wiele innych, z którymi utrzymuje stałą współpracę. Zespół miał możliwość koncertować w wielu różnych prestiżowych miejscach, takich jak: Opera Narodowa, Teatry, Galerie, Muzea, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Pałac Prezydencki, Pałac Kultury i Nauki, Pałac w Wilanowie, Zamek Królewski, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Kuratorium Oświaty, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Uniwersytet Muzyczny, Filharmonia w Bydgoszczy. Chór bierze udział w licznych przedsięwzięciach charytatywnych, śpiewając w szpitalach, domach dziecka, hospicjach, uniwersytetach trzeciego wieku, kościołach, więzieniach. Uczestniczył również w kilku międzynarodowych projektach koncertując z amerykańskimi, ukraińskimi, niemieckimi i japońskimi chórami. Chór ma na swoim koncie 4 wydane płyty.
Dyrygent chóru LXXV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego, mgr Liliana Bach – absolwentka Uniwersytetu Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca, specjalność: dyrygentura chóralna (w klasie ad. dr hab. Dariusza Zimnickiego). Aktualnie studentka Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Uczestniczyła w wielu prestiżowych seminariach i konferencjach z zakresu chóralistyki, a także brała udział w wielu projektach muzycznych i dokonywała licznych nagrań studyjnych.
W latach 2012 - 2012 pracowała jako asystent dyrygenta Grodziskiego Chóru Bogorya. W latach 2012–2015 współpracowała z Chórem Akademickim Politechniki Warszawskiej oraz chórami: Archikatedry Warszawskiej i chórem Tibi Domine.
Obecnie współpracuje z Zalesiańskim Towarzystwem Śpiewaczym jako asystent dyrygenta i pedagog emisji głosu. Jest założycielem i dyrygentem chóru Auratum przy Gminnym Ośrodku Kultury w Lesznowoli. Realizuje szeroką działalność dydaktyczną prowadząc zajęcia muzyczne z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Program występu 30 maja:
- Ernani Aguiar (1950) – Salmo 150
- pieśń celtycka (oprac. J. E. Moore) – An Irish blessing
- Stanisław Szczyciński – Śpiewaj w chórze
- Rihanna – We found love
Camerata Terezja
Zespół wokalny Camerata Terezja
dyrygent - Teresa GręziakZespół projektowy Teresy Gręziak. Powstał w październiku 2015 r. na potrzeby projektu W ŚWIETLE TABORU, zrealizowanego we współpracy z s. Marią Magdaleną MWJ i bpem prof. Michałem Janochą (IV i X 2015). Kontynuuje swoją działalność wraz z następnymi przedsięwzięciami artystycznymi, m.in. projektem LISTY KOBIET DO ŚWIATA (XII 2016) reprezentującym feministyczne spojrzenie na Kościół. Camerata Terezja realizuje koncerty interdyscyplinarne, w których muzyka odgrywa naczelną, lecz nie jedyną funkcję. Ulubionymi dyscyplinami pomocniczymi w projektach zespołu są: historia sztuki i teologia zorientowana na zagadnienia wykluczenia społecznego. W skład zespołu wchodzą muzycy o szerokich horyzontach, w tym młodzież licealna. Zespół współpracuje z kilkoma warszawskimi kompozytorkami, których twórczość zostanie zaprezentowana w ramach Wiosny Chórów na UW.
Teresa Gręziak – dyrygentka chóralna i historyczka sztuki związana z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina i Uniwersytetem Warszawskim. Absolwentka dyrygentury chóralnej UMFC w klasie prof. Bogdana Goli (2011) i historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim (2014). Na UMFC studiowała ponadto muzykę kościelną (2005/2006) i muzykę dawną (2008/2009). Stypendystka licznych programów, w tym dwukrotnie stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego; laureatka Dongsan – Ryszard Zimak Fellowship, Dongsan Research Foundation (na rok akademicki 2009/10) i I miejsca na UMFC oraz II miejsca w województwie mazowieckim w konkursie Primus inter pares. Student Roku 2008. Dzięki programowi Socrates-Erasmus część studiów spędziła w Rzymie. Ponadto, w 2012 r. otrzymała stypendium weneckiej Fondazione Ugo e Olga Levi onlus na realizację XXXIII Międzynarodowego Kursu Chorału Gregoriańskiego (Wenecja 2012, Cremona 2013). W roku akademickim 2015/2016 otrzymała stypendium z dotacji projakościowej Wydziału Artes Liberales UW. Przez 5 lat pracowała z Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym (IX 2010 – XI 2015), z którym m.in. przeprowadziła sezon jubileuszowy 50-lecia istnienia zespołu pt. Sztuk puk – otwórz się na sztukę, interdyscyplinarny projekt prezentujący wybrane dzieła sztuk plastycznych publiczności z dysfunkcją wzroku. Od 2013 r. przez 4 lata była organistką w jedynym polskim kościele Monastycznych Wspólnot Jerozolimskich. W 2016 r. weszła w skład zespołu wokalnego EMotivo. Pracuje na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki UMFC.
Program występu 30 maja:
- Teresa Gręziak – Przenikasz i znasz mnie
- Anna Głażewska – PnP
- Albert de Klerk (1917-1988) – Pater Noster
- Zuzanna Falkowska (1988) – Come be my light
- Teresa Gręziak – Gdziekolwiek
NotaBene
Grupa wokalna NotaBene
dyrygent - Andrzej BorzymNotaBene to 14-osobowa grupa wokalna, śpiewająca a cappella. Utworzony przez grono muzykujących przyjaciół zespół powstał w 2005 r. na okoliczność jednego koncertu, zaś od roku 2008 działa regularnie pod kierownictwem artystycznym wybitnego warszawskiego chórmistrza, aranżera i kompozytora – Andrzeja Borzyma. Grupę NotaBene tworzą młodzi, twórczy ludzie, zawodowo niekoniecznie związani ze środowiskiem muzycznym, których połączyła radość wspólnego śpiewania. NotaBene swoimi występami udowadnia, że głos ludzki to najwspanialszy instrument, z którego można wydobyć zaskakująco szeroką paletę barw.
W swoim repertuarze grupa wokalna NotaBene sięga po polskie piosenki XX stulecia, które zyskują nowe oblicze dzięki mistrzowskim aranżacjom Andrzeja Borzyma, a które można usłyszeć na płycie Czarno na białym ze specjalnym udziałem Pawła Wawrzeckiego. Znalazły się tam niezapomniane przeboje Marii Koterbskiej, Hanki Ordonówny, Skaldów, Alibabek, Wojciecha Młynarskiego, Agnieszki Osieckiej czy Kabaretu Starszych Panów.
Artyści wykonują także utwory zagraniczne – znane standardy jazzowe, filmowe i musicalowe.
Ważną częścią repertuaru grupy są piosenki dla dzieci, utrwalone na znakomicie przyjętym krążku Gdyby tygrysy jadły irysy. W projekcie tym gościnnie wystąpił Wojciech Malajkat. Usłyszymy tu piosenki do tekstów znanych autorów wierszy dla dzieci, jak Wanda Chotomska, Danuta Wawiłow i Aleksander Rymkiewicz. Nazwiska twórców muzyki również mówią same za siebie – to Jerzy Wasowski, Grzegorz Turnau oraz Andrzej Borzym. NotaBene proponuje wysłuchanie zabawnych i lirycznych opowiastek, rozwijających dziecięcą wyobraźnię i uwrażliwiających najmłodszych na piękno muzyki.
Obecnie grupa wokalna NotaBene pracuje nad kolejną płytą z repertuarem dla dzieci. Znajdą się na niej m.in. utwory Andrzeja Borzyma, Adama Markiewicza, Augustyna Blocha i Jerzego Wasowskiego.
Program występu 30 maja.:
- Jerzy Wasowski (1913–1984) (oprac. Andrzej Borzym) – Piosenka jest dobra na wszystko
słowa: Jeremi Przybora - Henryk Wars (1902–1977) (oprac. Andrzej Borzym) – Na pierwszy znak
słowa: Julian Tuwim - Piotr Hertel (1936–2010) (oprac. Andrzej Borzym) – Parasolki
słowa: Janusz Słowikowski - Janusz Loranc (1937–2016) (oprac. Andrzej Borzym) – Kwiat jednej nocy
słowa: Jonasz Kofta - Andrzej Zieliński (1944) (oprac. Andrzej Borzym) – Nie całuj mnie pierwsza
słowa: Agnieszka Osiecka - Katarzyna Gertner (1942) (oprac. Andrzej Borzym) – Wielka woda
słowa: Agnieszka Osiecka - Henryk Wars (1902–1977) (oprac. Andrzej Borzym) – Ach, śpij, Kochanie
słowa: Ludwik Starski
Alla Polacca
Chór dziecięcy i młodzieżowy Alla Polacca
dyrygent - Anna BednarskaChór dziecięcy i młodzieżowy Alla Polacca działa przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej od kilkudziesięciu lat. Założyła go Sabina Włodarska – wybitny pedagog i dyrygent dziecięcych zespołów muzycznych. W 2014 r. nowym dyrektorem artystycznym i dyrygentem chóru została Anna Bednarska.
Chór Alla Polacca liczy ponad 130 młodych entuzjastów muzyki, którzy koncertują w kilku grupach wiekowych, czerpiąc radość ze wspólnego muzykowania. Pomagają im pedagodzy pracujący z chórem.
Członkowie chóru wzięli udział w kilkunastu operach wystawianych na scenie Teatru Wielkiego, dokonali wielu nagrań archiwalnych współczesnej muzyki polskiej dla Polskiego Radia i Telewizji, odbyli liczne tournée artystyczne po krajach europejskich, wydali na płycie CD bajkę dziecięcą O królewnie co spać nie chciała wybitnego polskiego kompozytora muzyki dziecięcej Andrzeja Hundziaka. Ciekawostką jest, że opera dziecięca Pan Marimba Marty Ptaszyńskiej, według libretta Agnieszki Osieckiej, została stworzona specjalnie dla Opery Narodowej, z myślą o dzieciach z chóru Alla Polacca. Opera ta została nagrana przez chór i wydana na płycie CD.
Alla Polacca wykonuje muzykę wszystkich epok – polską i zagraniczną, poważną i rozrywkową. W swoim repertuarze posiada utwory a cappella, z towarzyszeniem orkiestry kameralnej, harfy, fortepianu, organów, a także instrumentów egzotycznych (np. afrykańskich). W skład chóru wchodzą cztery grupy wiekowe: śpiewające maluchy, grupa dziecięca, grupa młodzieżowa i grupa kameralna.
Chór regularnie uczestniczy w konkursach krajowych i międzynarodowych, sięgając po najwyższe laury. Bierze udział w licznych koncertach muzyczno-edukacyjnych, w tym w Porankach dla dzieci odbywających się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Śpiewa również na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
W 2015 r. chór nagrał piosenkę na audiobook Bajkowy efekt domina oraz piosenki na płytę Majka Jeżowska symfonicznie. W 2016 r. zdobył Grand Prix na XIX Festiwalu Chóralnym Cantio Lodziensis w Łodzi i przygotował interaktywny Koncert Chanukowy dla Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.
Pedagodzy: Alicja Białkowska, Beata Żukowska-Szaruga
Program występu 31 maja:
- Miklós Kocsár (1933) – Salve Regina
- Rihards Dubra (1964) – Laudate Dominum
- pieśń fińska (oprac. M. Hyökki) – On Suuri sun rantas autius
- Ro Ogor – Ho tarukoi
- Minao Shibata (1916–1996) – Sakura
SGGW
Chór Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
dyrygent - Michał DąbrowskiChór Akademicki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie powstał w 1964 r.. Tworzą go studenci i pracownicy uczelni oraz zaprzyjaźnieni z nimi miłośnicy muzyki chóralnej. Chór Akademicki jest jednym z zespołów dążących do ożywienia życia kulturalnego w Uczelni i upowszechniania kultury muzycznej poza środowiskiem SGGW. W ciągu 50 lat działalności zespół wykonał bogaty repertuar a cappella obejmujący polskie i obce utwory wszystkich epok i stylów muzycznych. Szczególną satysfakcję przynoszą Chórowi wykonania wielkich dzieł oratoryjnych. W ostatnich latach Chór zaprezentował publiczności Pasję wg. św Jana, Magnificat i Wielką Mszę h-moll J. S. Bacha, Requiem W. A. Mozarta, Requiem G. Fauré oraz Ein deutsches Requiem J. Brahmsa. Chór wraz ze swym dyrygentem jest inicjatorem i organizatorem festiwalu, który pod nazwą Cantate Domino odbywa się od 1984 r. co dwa lata w Warszawie.
Chór Akademicki SGGW koncertuje w kraju i za granicą, biorąc także udział w festiwalach i konkursach. W swoich podróżach artystycznych Chór odwiedził m.in. Austrię, Anglię, Danię, Finlandię, Francję, Grecję, Litwę, Niemcy, Ukrainę, Węgry i Włochy.
W ostatnich latach chór zdobył następujące nagrody i wyróżnienia:
· Złoty Dyplom i Nagroda za najlepsze wykonanie utworu sakralnego na II Mazowieckim Festiwalu Chórów Akademickich Vivat Academia (2009)
· Srebrny Dyplom na IV Mazowieckim Festiwalu Chórów Akademickich Vivat Academia (2013)
· Złoty Dyplom i III miejsce na IX Festiwalu Muzyki Chóralnej Mater Misericordiae w Ząbkach (2014)
· Złoty Dyplom na X Jubileuszowym Ogólnopolskim Konkursie Kolęd i Pastorałek w Chełmnie (2015)
· Srebrny Dyplom na I Ogólnopolskim Festiwalu Chóralnym Cantat ViWAT (2016)
Od 1979 r. dyrygentem chóru jest Michał Dąbrowski. Od początku istnienia z Chórem współpracuje korepetytorka Ewa Goc. Zajęcia emisji głosu prowadzi sopranistka Jolanta Kaufman.
Program występu 31 maja:
- Orlando di Lasso (1532–1594) – Matona mia cara
- Fryderyk Chopin (1810–1849) (oprac. M. Dąbrowski) – Piosnka litewska
- Henryk Wars (1902–1977) (oprac. Włodzimierz Sołtysik) – Śpij, kochanie
- Jan A. Maklakiewicz (1899–1954) – Kołysanka
- Jerzy Wasowski (1913–1984) (oprac. Andrzej Borzym) – Rodzina, rodzina
- Lennon/ McCartney (oprac. D. Runswick) – Blackbird
- pieśń celtycka (oprac. J. E. Moore) – An Irish Blessing
Imprevisti
Zespół wokalny Imprevisti
dyrygent - Marta Czarkowska
Zespół wokalny IMPREVISTI powstał w 2005 r. W Warszawie.
Początkowym założeniem grupy było wykonywanie muzyki dawnej, jednak z czasem zakres jej zainteresowań rozszerzył się o utwory wszystkich epok - aż po współczesność. Obecnie zespół specjalizuje się w wykonawstwie muzyki europejskiej XVI w. oraz – co rzadkie - w kameralnym wykonawstwie muzyki cerkiewnej.
Zespół wziął udział w licznych konkursach. W latach 2007–2014 uzyskał pierwsze i drugie nagrody na Łódzkim Festiwalu Cantio Lodziensis, Myślenickim Festiwalu Pieśni Chóralnej, Konkursie Sacra Ecclesiae Cantio w Tarnowie, festiwalu Ars Liturgica w Gnieźnie, Ogólnopolskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Niepokalanowie, Międzynarodowym Konkursie Muzyki Sakralnej w Namestovie na Słowacji, V Międzynarodowym Festiwalu Chórów Gaude Cantem w Bielsku-Białej oraz wyróżnienie na Międzynarodowym Festiwalu Hajnowskie Dni Muzyki Cerkiewnej. Największym osiągnięciem zespołu jest zdobycie Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu Chóralnego im. Wacława z Szamotuł oraz I miejsca w XIV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Religijnej im. Księdza go w Rumii.
Zespół wystąpił na międzynarodowych festiwalach muzyki organowej i kameralnej w Słupsku, Koszalinie i Leżajsku, na Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie, festiwalu Varmia Gaudet et Cantat w Ramsowie, a także krajowych festiwalach w Chełmie, Terespolu i Radomsku. Imprevisti najczęściej jednak można usłyszeć w rodzinnej stolicy: na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, w kościołach, muzeach, teatrach, domach kultury, podczas imprez plenerowych, a nawet w areszcie. Ciekawostką w ich dorobku jest wykonanie oprawy muzycznej do staroangielskiego misterium Sen o krzyżu, wystawionego przez artystów Teatru Polskiego.
Marta Czarkowska studiowała dyrygenturę chóralną oraz śpiew solowy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Zespół wokalny IMPREVISTI prowadzi od chwili jego powstania.
Program występu 31 maja:
- Wacław z Szamotuł (1520–1560) – Nunc scio vere
- Tomás Luis de Victoria (1548–1611) – Tenebrae factae sunt
- Arvo Pärt (1935) – Bogoroditse Djevo
- Andriej Bondarenko – Priczastnyj stich
- Romuald Twardowski (1930–2024) – Jedźmy, Jasiu
- Clement Jannequin (1480–1560) – Le chant des oiseaux
- Jurij Falik (1936–2009) – Nieznakomka
Cantores Minores
Archikatedralny Chór Męski Cantores Minores
dyrygent - Franciszek KubickiChór został założony w 1990 r. przez Josepha A. Hertera, wspieranego w sprawach organizacyjnych przez Ryszarda Gierosa i Alfreda Stefankiewicza. Prawie od samego początku związany jest z Bazyliką Archikatedralną św. Jana Chrzciciela w Warszawie. Koncertował w ponad dwudziestu krajach. Był nagradzany na wielu międzynarodowych festiwalach i konkursach, m.in. w Lecco, Włochy (1997), Moskwie (2000), Pradze (2002, 2003, 2004), Międzyzdrojach (2004) i Warszawie (2013, 2015, 2016). Brał udział w licznych festiwalach w Polsce i za granicą. Występował z czołowymi orkiestrami symfonicznymi w Polsce (Filharmonia Narodowa, Sinfonia Varsovia) i za granicą (The Academy of the London Mozarteum, Orchestre National des Pays de la Loire, Berliner Symphoniker). Brał udział w wielu produkcjach telewizyjnych i teatralnych (Rai Uno, TVP2, Teatr Muzyczny Roma, Teatr Polski w Warszawie).
Występ Cantores Minores w watykańskiej Sali Nervi w 2000 r. był transmitowany przez telewizję Rai Uno oraz Eurowizję do wszystkich krajów Europy, a koncert w Strasburgu (2008), w ramach Europejskiego Dnia Dialogu Kulturalnego, był transmitowany na żywo na kanale Mezzo do około 40 państw.
Chór jest członkiem Polskiego Związku Chórów i Orkiestr, a także polskiej sekcji Międzynarodowej Federacji Chłopięcych Chórów Kościelnych Pueri Cantores, której jest współzałożycielem (przez wiele lat zespół wystepował jako chór chłopięcy).
W 2016 r. miały miejsce zmiany w strukturze organizacyjnej chóru. Pana Ryszarda Gierosa, prezesa Stowarzyszenia Śpiewaczego Cantores Minores zastąpił wieloletni chórzysta – Henryk Grocholski, zaś funkcję dyrygenta objął Franciszek Kubicki, także długoletni członek zespołu. Jego asystentem jest Jakub Szafrański. Joseph Herter otrzymał tytuł Honorowego Dyrygenta – Założyciela Chóru, a Ryszard Gieros - Honorowego Prezesa Zarządu i Założyciela Chóru.
Cantores Minores przygotowuje muzyczną oprawę liturgiczną Mszy św. w Bazylice Archikatedralnej w Warszawie w czwartą niedzielę miesiąca (godz. 11:00).
Chór ma w swoim repertuarze utwory o zróżnicowanym charakterze - chorał gregoriański, kompozycje wielogłosowe, a cappella oraz z akompaniamentem. Proponuje bogaty program koncertowy zawierający m.in.:
- utwory sakralne a cappella (pieśni wielkopostne, pasyjne, adwentowe, kolędy)
- utwory sakralne z akompaniamentem organów oraz innych instrumentów
- pieśni patriotyczne oraz utwory popularne.
Chór występuje w kościołach, podczas uroczystości religijnych, imprez kulturalnych oraz innych wydarzeń.
Program występu 1 czerwca:
- Franz Biebl (1906–2001) – Ave Maria
- Ron Nelson (1929) – Behold man
- Karol Prosnak (1898–1976) – Śmierć ułana
- Marek Grechuta (1945–2006) (oprac. J. Szafrański) – Dni, których nie znamy
SWPS
Chór Uniwersytetu SWPS
dyrygent - Ewa Mackiewicz
Jesteśmy barwnym i otwartym chórem, pełnym pomysłów i dobrej energii. To, co nas łączy, to niegasnący optymizm, pogoda ducha i nieustająca pasja śpiewania.
Nasz zespół powstał w czerwcu 2001 r. i początkowo uświetniał oprawę uroczystości uczelni. Z czasem zaczęliśmy podejmować i realizować nowe formy wypowiedzi artystycznej, jak również docierać do większego grona słuchaczy.
Uczestniczymy w różnorodnych przedsięwzięciach muzycznych, koncertach, festiwalach, przeglądach i konkursach chóralnych: w ciągu piętnastu lat naszego istnienia daliśmy przeszło 100 koncertów, wzięliśmy udział w ponad dwudziestu festiwalach i konkursach w kraju i za granicą: siedmiokrotnie zostaliśmy laureatami złotego dyplomu, dziewięciokrotnie – srebrnego, cztery razy zdobyliśmy brąz.
Koncertowaliśmy w filharmoniach, prestiżowych salach koncertowych, kościołach katolickich, prawosławnych i ewangelickich. Śpiewamy w języku polskim, angielskim, francuskim, niemieckim, szwedzkim, rosyjskim, łotewskim, litewskim i białoruskim, a także po łacinie oraz w języku cerkiewno-słowiańskim.
Założycielem i dyrygentem naszego chóru jest Ewa Mackiewicz, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) ze specjalizacją Teoria muzyki oraz Prowadzenie Zespołów Muzycznych (Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku) w klasie prof. Bożenny Sawickiej. Jest również absolwentką Podyplomowych Studiów w zakresie Dyrygentury Chóralnej (prof. Andrzej Banasiewicz). Ukończyła Podyplomowe Studia Menagerów Kultury (Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych – Poznań).
Ewa Mackiewicz doskonaliła swój warsztat u prof. Ryszarda Dudka (dyrygentura symfoniczna). Współpracowała z wieloma zespołami chóralnymi, m.in. z Zespołem Wokalnym Subtilior Ensemble, Chórem Archikatedry Warszawskiej pw. św. Jana, Chórem Polonia, Chórem Katedry Prawosławnej pw. św. Marii Magdaleny, Chórem św. Tatiany.
Od 2009 r. Ewa Mackiewicz pracuje również jako specjalista do spraw emisji głosu – początkowo w latach 2009–2010 z Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca Mazowsze, a od 2010 r. z Zespołem Pieśni i Tańca Politechniki Warszawskiej.
Strona Chóru Uniwersytetu SWPS
Program występu 1 czerwca:
- Knut Nystedt (1915–2014) – Laudate Domino
- Ronald Staheli – Sing a New Song: Alleluia
- Karl Jenkins (1944) – Cantate Domino
- pieśń celtycka (oprac. J. E. Moore) – An Irish blessing
- Paul J. Christiansen (1914–1997) – My song in the night
- Urmas Sisask (1960–2022) – Heliseb väljadel
solo: Joanna Wasiak - Aleksandr Łabinskij (1894–1963) – Molitwu proliju ko Gospodu
- Bob Chilcott (1955) – God so loved the world
solo: Maryna Glagovych, Maria Sobolewska - Irina Denisova (1957) – Popecheniye zhitiya
- György Orbán (1947) – Daemon irrepit calidus
KameLeon
Chór Kameralny KameLeon Dzielnicy Mokotów
dyrygent - Katarzyna Maria BonieckaChór Kameleon Dzielnicy Mokotów od 2005 do 2015 r. działał jako Chór Kameralny Akademii Leona Koźmińskiego. Od września 2015 r. jest oficjalnym Chórem Dzielnicy Mokotów pod auspicjami Młodzieżowego Domu Kultury Mokotów. Tworzą go mieszkańcy Warszawy, a w szczególności Mokotowa, Polacy i obcokrajowcy, od licealistów przez studentów po osoby pracujące. Poziom wykonawczy Chóru został doceniony na konkursach w kraju i za granicą. Dyrygentem Chóru jest Katarzyna Maria Boniecka, a drugim dyrygentem i korepetytorem – Anna Waligóra-Tarnowska.
Chór ma na swoim koncie występy w Teatrze Muzycznym Roma, na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Włoskim Instytucie Kultury w Warszawie oraz szereg koncertów tematycznych w różnych kościołach, instytutach i ośrodkach kultury w Polsce i za granicą. Chór aktywnie włącza się w życie kulturalne stolicy i dzielnicy. W ubiegłym roku nagrał wraz z Orkiestrą Sinfonia Viva pieśni i piosenki związane z Mokotowem. Nagrania ukazały się na jubileuszowej płycie pt. Jest muzyka na Mokotowie, która została wydana z okazji 100-lecia stołeczności Mokotowa. Co roku Chór organizuje koncert kolęd z różnych stron świata w mokotowskim kościele Jezuitów św. Szczepana. W ostatnich latach brał, między innymi, udział w projekcie Zygmunt Konieczny Poeta Muzyki w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie prezentował najpiękniejsze piosenki kompozytora. W ramach działań skierowanych do społeczności lokalnej Mokotowa, występował na Święcie ulicy Narbutta, Święcie ulicy Belgijskiej oraz na Mokotowskim Festiwalu Edukacji Kulturalnej Widelcem po sztuce. W 2016 r. w ramach wymiany międzynarodowej z włoskim Chórem Żeńskim Floreos wystąpił z koncertem polskiej i amerykańskiej muzyki sakralnej w Bazylice Santa Francesca Romana w Rzymie. Do ostatnich osiągnięć Chóru należy Srebro na XII Ogólnopolskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Chełmnie w styczniu br. Obecnie Chór pracuje nad repertuarem poświęconym obchodom Roku Rzeki Wisły.
Program występu 1 czerwca:
- Henry Mancini (1924–1994), sł. J. Mercer (oprac. E. Lojeski) – Moon river
- Henryk Wars (1902–1977), sł. L. Starski (oprac. K. Boniecka) – Ach, jak przyjemnie
- Jerzy Wasowski (1913–1984), sł. B. Bronk (oprac. Andrzej Borzym) – W niedzielę nad Wisłą
- Paul Simon (oprac. K. Shaw) – Bridge over troubled water
akompaniament – Artur Słotwiński
CMUW
Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego
dyrygent - Andrzej Borzym
Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, założony w 1994 r., regularnie występuje w Warszawie i w całej Polsce, biorąc udział w wielu ważnych imprezach muzycznych: BACH 200 UW, Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica, Mazowsze w Koronie, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Muzyka w zabytkach Chełmna, Muzyka w Sandomierzu, Festiwal Pamiętajmy o Osieckiej,. Współpracował także z Filharmonią Narodową, Związkiem Kompozytorów Polskich, Zamkiem Królewskim w Warszawie, Towarzystwem im. Fryderyka Chopina, Polskim Radiem i TVP.
Klasyczny repertuar a cappella Collegium Musicum UW to przede wszystkim muzyka polska – dawna i współczesna. W repertuarze wokalno-instrumentalnym chóru znajdują się dzieła Bacha, Haendla, Telemanna, Hassego, Charpentiera, Purcella, Mozarta czy Haydna. Szczególnie ceniony przez publiczność jest repertuar rozrywkowy w chóralnych aranżacjach Andrzeja Borzyma: Piosenki Starszych Panów Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego (od 2000 r.) i Kiedy mnie już nie będzie z piosenkami Agnieszki Osieckiej (2015). Chór współpracował ze świetnymi orkiestrami – m.in. Il Tempo, Royal Baroque Ensemble, Polską Orkiestrą Radiową, Kukla Band – oraz znakomitymi muzykami wszelkich stylów i specjalności: Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Lilianna Stawarz, Krzysztof Herdzin, Justyna Steczkowska, Zygmunt Kukla, Magda Umer, Grzegorz Turnau, Henryk Miśkiewicz i wielu innych. Dyskografia CMUW liczy 10 tytułów, w tym gościnny udział w nagraniach Artura Andrusa czy Michała Bajora. Zespół koncertował już w 15 krajach na 3 kontynentach.
Dyrygent Chóru, Andrzej Borzym, jest absolwentem warszawskiej AMFC. Był dyrygentem chóru Cantio Polonica (1984–1989), Chóru Akademickiego UW (1989–1999), Chóru Filharmonii w Las Palmas de Gran Canaria (1996–1998), zaś od 1994 r. prowadzi Chór Kameralny Collegium Musicum UW. Jest pedagogiem, kompozytorem i aranżerem cenionym szczególnie za rzadką umiejętność zaadaptowania jazzowych i popowych piosenek na głosy chóralne.
Program występu 1 czerwca:
- ks. Hieronim Feicht (1894–1967) – Chroń, Panie, wątłą duszy mojej zieleń słowa: Leopold Staff
- Antoni Szaliński (1925–1997) – Krzak dzikiej róży
słowa: Jan Kasprowicz - Andrzej Borzym, jr (1979) – W Białem
słowa: Kazimierz Przerwa-Tetmajer - Romuald Twardowski (1930–2024) – Trzy pieśni kurpiowskie: Jedźmy Jasiulu
- Henryk Mikołaj Górecki (1933–2010)
- Wisło moja, Wisło szara op. 46
- Szeroka woda op. 38: A ta nasza Narew – Oj, kiedy na Powiślu – Oj, Janie, Janie – Polne róże rwała – Szeroka woda